Loading...
Δράσεις 2017-10-20T13:21:22+00:00
2018-01-27T14:26:43+00:00

Βιωματικό Σεμινάριο «Παιδικοί φόβοι και πώς τους αντιμετωπίζουμε», 12/02/2018, Σχολειό της Φύσης

Όλα τα παιδιά μεγαλώνοντας αντιμετωπίζουν καινούργιες καταστάσεις, οι οποίες πολλές φορές είναι αγχωτικές ή τα φοβίζουν. Τις περισσότερες φορές οι φόβοι των παιδιών εξαφανίζονται εύκολα μετά από λίγο καιρό, εφόσον οι γνωστικές λειτουργίες των παιδιών αναπτύσσονται και η λογική υπερτερεί του δυσφορικού συναισθήματος. Κάποιες άλλες όμως φορές, οι φόβοι και τα άγχη των παιδιών εγκαθιδρύονται στην ζωή τους, δυσκολεύοντας την καθημερινότητά τους. Στις περιπτώσεις αυτές είναι σημαντικό οι γονείς να αναγνωρίσουν τις δυσκολίες, να βοηθήσουν τα παιδιά να επεξεργαστούν τα αρνητικά τους συναισθήματα και να νικήσουν τους φόβους τους μέσα από τεχνικές κατάλληλες για την παιδική ηλικία, χρησιμοποιώντας το παιχνίδι και τη φαντασία.

 

2018-01-27T14:22:35+00:00

Βιωματικό Σεμινάριο «Μεγαλώνοντας με αυτοπεποίθηση», 05/02/2018, ΤΑ ΡΑ ΤΑ ΤΖΟΥΜ

To αίσθημα της αυτοπεποίθησης αρχίζει να αναπτύσσεται από πολύ μικρή ηλικία, όταν νιώθουμε ότι τα καταφέρνουμε και συλλέγουμε θετικές εμπειρίες. Οι γονείς μέσα από την συμπεριφορά τους και τον τρόπο που μιλούν στα παιδιά κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους, επηρεάζουν και διαμορφώνουν το αίσθημα αυτό. Κάθε παιδί χρειάζεται εμπειρίες που θα το κάνουν να νιώθει εμπιστοσύνη στον εαυτό του, σιγουριά και τόλμη. Παράλληλα όμως τα παιδιά χρειάζονται προστασία και όρια που είναι απαραίτητο να μπουν χωρίς να πλήττεται η διάθεση τους για πρωτοβουλία. Στο σεμινάριο αυτό, θα επεξεργαστούμε την ισορροπία όλων των παραπάνω, καθώς και το δικό μας αίσθημα αυτοπεποίθησης στο γονεϊκό ρόλο.

2017-12-24T14:13:35+00:00

Βιωματικό Σεμινάριο «Μεγαλώνοντας με όρια και κανόνες», 08/01/2018, ΤΑ ΡΑ ΤΑ ΤΖΟΥΜ

Έρευνες αναφέρουν ότι τα μέσα-φυσιολογικά παιδιά συμμορφώνονται μόνο στα 2/3 των απαιτήσεων που προβάλλουν οι γονείς τους. Αυτό μπορεί να είναι εκνευριστικό για τους γονείς, αλλά αποτελεί μια υγιή εκδήλωση της ανάγκης του παιδιού για αυτονομία. Πως μπορούμε να βάλουμε τα όρια, ώστε το παιδί μας να μάθει να συμπεριφέρεται σωστά, χωρίς όμως να  χαλάμε τη σχέση μας μαζί του; Ποιες τεχνικές είναι πιο αποδοτικές; Και τι μπορούμε να κάνουμε για το πείσμα του;

2017-12-02T15:54:47+00:00

Βιωματικό Σεμιναρίο “Καλλιεργώντας την συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών”, 11/12/2017, Σχολειό της Φύσης

Η συναισθηματική αγωγή δεν είναι έμφυτη σε όλους τους γονείς μόνο και μόνο επειδή αγαπούν τα παιδιά τους. Η συναισθηματική αγωγή είναι μάλλον τέχνη. Απαιτεί από τους γονείς να έχουν επίγνωση των συναισθημάτων και να επιδεικνύουν συγκεκριμένες συμπεριφορές προσεκτικής ακρόασης και επίλυσης προβλημάτων. Το να μάθουμε στα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να αποδέχονται μάλιστα τα αρνητικά ως μια πραγματικότητα της ζωής, τα βοηθάει να είναι συναισθηματικά υγιέστερα. Παιδιά των οποίων οι γονείς εφαρμόζουν με συνέπεια την συναισθηματική αγωγή έχουν καλύτερη υγεία, επιτυγχάνουν υψηλότερες σχολικές επιδόσεις, δημιουργούν σταθερότερες και ποιοτικότερες φιλίες, εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς και γενικά είναι περισσότερο ανθεκτικά και ευπροσάρμοστα στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος.

Στο σεμινάριο θα παρουσιαστούν οι αρχές της συναισθηματικής αγωγής και τα οφέλη της συναισθηματικής νοημοσύνης, θα αναλυθούν τα πέντε στάδια της διαδικασίας με παραδείγματα και παιχνίδι ρόλων, καθώς και οι πιθανές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς στην εφαρμογή, και φυσικά θα υπάρχει χρόνος για ανοιχτή συζήτηση με τους συμμετέχοντες.

2017-10-16T12:53:56+00:00

Ομιλία «Οι επιπτώσεις της ενδοοικογενειακής βίας στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών», 22/10/2017, ΒΙΑ/ΖΩ

Η βία που ασκείται σε ένα μέλος μιας οικογένειας πλήττει πάντα περισσότερους, πέραν του άμεσου αποδέκτη της. Ένα παιδί, που μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχεί η βία ή η απειλή βίας, ζει σε μια κατάσταση συνεχούς συναισθηματικού συναγερμού και τεράστιας ανασφάλειας που το εξουθενώνει ψυχικά. Ακόμα κι όταν το ίδιο το παιδί δεν υφίστανται σωματική κακοποίηση, το βίαιο κλίμα της οικογένειας ασκεί σημαντικές επιδράσεις στο σύνολο της ψυχοκοινωνικής του ανάπτυξης και συχνά το ωθεί σε επιθετικές συμπεριφορές. Το “σύνδρομο του αμέτοχου θεατή” πλήττει ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών στη χώρα μας, τα οποία η κοινωνία οφείλει να προστατέψει.

2017-10-20T13:24:42+00:00

Ανοιχτό σεμινάριο «Διαπαιδαγώγηση – ο δρόμος προς την ευτυχία των παιδιών μας», 25/9/2017, Σχολειό της Φύσης

Όσο τα παιδιά είναι πολύ μικρά, η δουλειά των γονέων φαίνεται να περιορίζεται στην παροχή φροντίδας, τρυφερότητας, ασφάλειας και τροφής. Πολύ σύντομα όμως διαπιστώνουμε ότι αυτά τα βασικά πράγματα, συμπεριλαμβανομένης και της αγάπης, μπορεί να τους προσφέρουν στιγμιαία ευχαρίστηση, αλλά δεν αρκούν για να είναι τα παιδιά αργότερα στη ζωή τους ευτυχισμένα. Χρειάζεται κάτι παραπάνω… Οι γονείς είναι ανεπαρκείς να προσφέρουν στα παιδιά όλα όσα χρειάζονται κι όλα όσα θα χρειαστούν στο μέλλον. Το μόνο που μπορούν να κάνουν λοιπόν, είναι να τα εφοδιάσουν για να μπορούν να ψάξουν και να βρουν μόνα τους όσα ζητάνε, να προσαρμόζονται και να υπερπηδούν εμπόδια. Ελάτε να δούμε και να συζητήσουμε πώς η διαπαιδαγώγηση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να γίνουν ευτυχισμένα.

2017-10-17T22:46:45+00:00

Ομιλία «Μεγαλώνοντας αυτόνομα παιδιά», 22/11/2015, The Excelsior Thessaloniki, Palso Northern Greece

Ομιλία σε γονείς και εκπαιδευτικούς του Ομίλου Palso Northern Greece για τα στάδια εξέλιξης του παιδιού και το ρόλο των γονέων σε αυτά, τις διαστάσεις της γονεϊκότητας, τα όρια, την υπερπροστασία και τις συνέπειές τους στην αυτοπεποίθηση των παιδιών.

2017-10-20T13:25:04+00:00

Ομιλία «Ο ρόλος των γονέων στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας», 26/09/2015, Κέντρα Ξένων Γλωσσών Δημήτρια σε Πλαγιάρι και Επανομή.

Παρουσίαση των τρόπων εξοικείωσης με την ξένη γλώσσα και την σωστή εμπλοκή των γονέων στην εκμάθησή της στους γονείς παιδιών στις πρώτες τάξεις των αγγλικών στα δύο φροντιστήρια.

2017-10-23T14:02:03+00:00

Ομιλία «Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί προς την επίτευξη κοινών στόχων», 28/08/2015, Makedonia Palace, 28η διημερίδα Palso

Ομιλία σε ιδιοκτήτες Κέντρων Ξένων Γλωσσών σχετικά με την συνεργασία παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών και την ανάπτυξη κινήτρων για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

2017-10-20T13:25:17+00:00

Βιωματικό Σεμινάριο «Οικονομική κρίση: Μια ευκαιρία για γονείς και παιδιά να ιεραρχήσουν τα “θέλω” τους», 10/06/2015, Σχολειό της Φύσης

Ακόμα κι αν η οικογένειά μας δεν βιώνει ιδιαίτερες οικονομικές δυσκολίες, η χώρα μας βρίσκεται σε μια περίοδο κρίσης. Πως θα μιλήσουμε στα μικρά παιδιά για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας χωρίς να τα προβληματίσουμε; Πως θα τα κάνουμε να μειώσουν τις υλικές απαιτήσεις τους και να ιεραρχήσουν τα θέλω τους; Ελάτε να συζητήσουμε και να παίξουμε παιχνίδια που εκπαιδεύουν τα παιδιά στην οικονομία!

2017-10-20T13:25:24+00:00

Βιωματικό Σεμινάριο «Έγκαιρη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Προστατεύοντας τα παιδιά μας», 06/05/2015, Σχολειό της Φύσης

Πώς μιλάμε σε ένα παιδί προσχολικής ηλικίας για το σεξ; Τι είναι φυσιολογικό στα πλαίσια της σεξουαλικής ανάπτυξης του παιδιού; Πως μπορούμε να το προστατεύσουμε από πιθανή σεξουαλική παρενόχληση ή κακοποίηση; Στο σεμινάριο θα συζητηθούν απορίες και ανησυχίες για την σωστή ψυχοσεξουαλική ανάπτυξη των παιδιών.

2017-10-20T13:25:32+00:00

Βιωματικό Σεμινάριο «Η επιθετικότητα στη ζωή των παιδιών μας», 01/04/2015, Σχολειό της Φύσης

Τι είναι η επιθετικότητα; Ποιες μορφές της συναντούμε σε κάθε ηλικία και πως μπορούμε ως γονείς να τις προλάβουμε και να τις αντιμετωπίσουμε; Πως μπορούμε να προστατεύσουμε το παιδί μας από τη θυματοποίηση αλλά και να του μάθουμε να διαχειρίζεται και να ελέγχει την επιθετικότητά του;

2017-10-20T13:25:38+00:00

Βιωματικό Σεμινάριο «Υπερπροστασία και Συνεξάρτηση: Η σημασία της αυτονομίας στη ζωή του παιδιού», 04/03/2015, Σχολειό της Φύσης

Όταν κανείς γίνεται γονιός έχει να αντιμετωπίσει φόβους σε κάθε καινούργια αναπτυξιακή φάση του παιδιού. Φόβους που συχνά εκδηλώνονται και «πνίγουν» τα παιδιά, καθιστώντας τα ανώριμα και χωρίς εμπιστοσύνη στον εαυτό και τις ικανότητές τους. Πόσο σημαντική είναι τελικά η αυτονομία και με ποιους τρόπους μπορούμε να την ενισχύσουμε;

2017-10-17T22:46:24+00:00

Ομιλία «Η διαχείριση της επιθετικότητας στο σχολικό περιβάλλον», 19/01/2015, 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίας και 18/02/2015, Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης.

Ομιλία στους γονείς των σχολείων, έπειτα από αίτημα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και των Διευθυντών, σχετικά το τι είναι επιθετικότητα, ποιες μορφές της συναντούμε στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και σημαντικοί παράγοντες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της επιθετικότητας από το σχολείο, αλλά και από τους γονείς. Η ομιλία συνοδευόταν από βιωματική άσκηση όπου γονείς και εκπαιδευτικοί καλούνταν να διαχειριστούν πιθανά σενάρια επιθετικών πράξεων στην σχολική κοινότητα.

2017-10-17T22:46:04+00:00

Σεμινάριο «Άσκηση στη θετική ματιά», 25/04/2014, στον Κοινωνικό Σύλλογο Δέντρο Ζωής

Πώς μπορούμε να παραμείνουμε αισιόδοξοι όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με τόσες δυσκολίες στην καθημερινότητά μας; Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, η αισιοδοξία μαθαίνεται, αλλά χρειάζεται συστηματική και επίμονη εξάσκηση. Στο σεμινάριο αυτό θα εξασκήσουμε λοιπόν τον θετικό τρόπο σκέψης μας και θα προσπαθήσουμε να δούμε τα πράγματα από μία άλλη οπτική, που θα μας βοηθήσει να αλλάξουμε και τον τρόπο που βιώνουμε τις καταστάσεις γύρω μας.

2017-10-17T22:46:13+00:00

Σεμινάριο «Διαχείριση των αλλαγών στην Οικογένεια», 04/04/2014 στον Κοινωνικό Σύλλογο Δέντρο Ζωής

Η οικογένεια είναι ένα ζωντανό και εξελισσόμενο σύστημα, που καλείται συνεχώς να προσαρμόζεται στις νέες προκλήσεις της καθημερινότητας. Κάθε οικογένεια στον κύκλο ζωής της έρχεται αντιμέτωπη με απαιτήσεις για μικρές ή μεγάλες αλλαγές, που προκύπτουν είτε από προσωπικούς είτε από κοινωνικούς παράγοντες. Στο σεμινάριο αυτό θα συζητήσουμε για το πως μπορούμε να διαχειριστούμε την εκάστοτε “κρίση” στην οικογένεια, για τις ανάγκες των παιδιών και για το πως μπορούμε παρά τις αλλαγές να διατηρήσουμε την “κανονικότητα” εντός της οικογένειας και να προσαρμοστούμε ανώδυνα στις νέες συνθήκες.

2017-10-20T13:26:19+00:00

Ομιλία «Μαθησιακές δυσκολίες, κίνητρα και γονεϊκή εμπλοκή στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας», 10/12/2013, Φροντιστήριο Ξένων Γλωσσών Σάτκα Πυλαία Θεσσαλονίκης.

Ομιλία στους γονείς του φροντιστηρίου στα πλαίσια της ενημέρωσής τους για την πρόοδο των παιδιών τους σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να παρουσιάσει ένας μαθητής, καθώς και πως οι γονείς μπορούν να μειώσουν το άγχος και να αυξήσουν το κίνητρο για την εκμάθηση των ξένων γλωσσών.